Branża reklamowa i poligrafia to dziedziny, które nieustannie ewoluują, dostosowując się do zmieniających się potrzeb i trendów rynkowych. Produkcja oznakowań samoprzylepnych może wydawać się jednym z prostszych procesów z punktu widzenia poligrafii, która oferuje niezwykłe możliwości specjalizacji i tworzenia unikalnych produktów. Czy tak jest w rzeczywistości? W dzisiejszym artykule przyjrzymy się, dlaczego specjalizacja w druku naklejek, etykiet i produkcji oznakowań produktów może być fascynującą niszą w poligrafii i reklamie.
Naklejki - wszechstronne narzędzie promocji
Naklejki są nieodłącznym elementem wielu dziedzin życia, począwszy od etykiet na produktach spożywczych, przez ozdobne naklejki na samochodach, po kreatywne naklejki do dekoracji. Dlatego też rynek naklejek jest ogromny i zróżnicowany. Specjalizując się w druku naklejek, można wnieść do tego obszaru unikalne rozwiązania, które przyciągną klientów z różnych branż.
Oznakowania samoprzylepne to jednak nie tylko naklejki i etykiety drukowane technikami poligraficznymi. Mnogość dostępnych materiałów pozwala na urzeczywistnienie marzenia o niepowtarzalnym oznakowaniu każdego nowego produktu. W praktyce nie ma ograniczeń co do wyboru materiałów do wykonania efektownych oznaczeń produktów. Pomysły podsuwają nieraz sami klienci, a ewentualne granice mogą wynikać z możliwości produkcyjnych danego wykonawcy lub dostępności surowców.
Personalizacja na nowym poziomie
W dobie personalizacji produktów, produkcja oznakowań samoprzylepnych, w tym druk naklejek i etykiet dają ogromne możliwości. Klienci chcą indywidualnych rozwiązań, które odzwierciedlają ich markę i jej osobowość. Specjalizując się w druku naklejek możemy zaoferować usługi personalizacji na najwyższym poziomie, co przyciągnie klientów poszukujących wyjątkowych produktów. W temacie unikalnych oznakowań nakłady zaczynają się już od kilkuset sztuk, co zarówno dla firm wchodzących na rynek, jak i już istniejących jest doskonałą bazą do rozpoczęcia profesjonalnego znakowania swoich produktów.
Co to za produkt na zdjęciu pod artykułem?
Choć nazywamy się drukarnią naklejek, to w naszej ofercie są produkty, które odbiegają sposobem wykonania od drukowania, a innym razem uwzględniają tę opcję w specyfikacji produkcji, choć na pozór nic na to nie wskazuje. Dziś ilustracją do mojego artykułu jest emblemat aluminiowy zadrukowany techniką mikrodruku. Zwróć uwagę na ten produkt, czytając treść tego wpisu, bo doskonale obrazuje specyfiką i szerokość naszej ścisłej specjalizacji.
W ramach naszej oferty znajdziesz oznakowania samoprzylepne dostosowane do potrzeb każdej firmy, niezależnie od branży, czy specyfiki Twoich produktów!
ZAPYTAJ O WYCENĘ DRUKU NAKLEJEK
Dlaczego specjalizacja w oznakowaniach?
W branży reklamowej jest bardzo wielu producentów, którzy specjalizują się ściśle w swojej dziedzinie. Pomaga to w usprawnieniu produkcji i skróceniu terminów realizacji, czy obniżaniu kosztów produkcji. Na pozór taka specyfikacja wydaje się być dość znacznym ograniczeniem. Z mojego doświadczenia w dziedzinie produkcji oznakowań samoprzylepnych wynika jednak, że im bardziej się zagłębiamy się zawężamy w swojej tematyce, tym więcej sami widzimy nowych możliwości, a klienci cenią nas na eksperckość.
Do czego to można porównać?
Kojarzy mi się to trochę z popularnymi filmami w mediach społecznościowych obrazującymi efekty pracy grafików wykonane na tabletach. Widoczny na pierwszy rzut oka obraz wydaje się być zamkniętym i skończonym dziełem, jeśli jednak zrobimy zbliżenie w jednym z jego punktów, naszym oczom pojawi się kolejny perfekcyjny rysunek. To jak mikroświat zawarty w ziarnku maku. Kolejne zbliżenia dają kolejne prace, i tak do momentu kiedy urządzenie osiągnie kres możliwości rozdzielczości swojego ekranu.
Podobnie jest ze specjalizacją. Na przykładzie wąskiej specjalizacji branży oznakowań samoprzylepnych reprezentowanej najczęściej przez naklejki i etykiety widzę jak wiele zastosowań mogą mieć te produkty i jak bardzo mogą różnić się od siebie. Wiele z naszych produktów ma różnorodne zastosowania pomimo wykonania ich z tych samych materiałów.
Czasem dodajemy jeden element by znacznie zmienić funkcjonalność produktu. Innym razem o sposobie wykorzystania decyduje rodzaj kleju, a czasem tylko inny sposób wycięcia naklejki. Niezależnie od tego to nadal są naklejki, etykiety, oznakowania samoprzylepne.
Różnorodne zastosowania tej samej naklejki
Ten ostatni przykład jest idealnym, aby o nim w skrócie opowiedzieć. Jednym z podstawowych wymiarów wykonywanych naklejek są okrągłe o średnicy 80 mm. Gdybyśmy chcieli określić jednoznacznie do czego mogą służyć takie etykiety lista zastosowań byłaby bardzo długa. Być może się kiedyś na to skuszę, aby ją sporządzić i zamieścić na naszym blogu. Sam jestem ciekaw jaki byłby efekt takiego eksperymentu. Niemniej jednak z mojego doświadczenia wynika, że jedna i ta sama naklejka w zależności od rodzaju przekazu, czyli zadrukowanego na niej projektu, może być jednocześnie:
- etykieta produktową na kosmetykach,
- naklejką ostrzegawczą na maszynie budowlanej,
- informacją o kierunku przebiegu drogi ewakuacyjnej w kinie,
- etykietą energetyczną z informacją o zużyciu energii na lodówce.
Jak szeroka może być niższa branży oznakowań?
Spotykałem się często z pytaniem: Krzysztof, komu mogę zarekomendować twoją firmę, twoje usługi, czyli do jakich firm docierasz i kto może być twoim najlepszym klientem? Powiem Ci, że pomimo konieczności wielokrotnej odpowiedzi na to pytanie, jak dotąd nie znalazłam odpowiedzi idealnej. Nie zapominaj, że działam w branży specjalistycznej, co powinno mi szczególnie pomóc w takiej sytuacji. Taka szeroka może być niższa.
Specjalizacja nie oznacza mniejszej ilości klientów. Specjalizacja nie wymaga odmawiania klientom, gdy przyjdą po inne produkty niż oferujemy. Specjalizacja nie jest wymysłem firm, które chcą robić coś “inaczej”. To nie jest kula u nogi naszego biznesu, z którą musimy się zmagać przez cały dzień. To siła, która daje wsparcie i otwiera nowe horyzonty, a przez to jest przygodą, która nie pozwala się nudzić w biznesie.
Dlaczego nasza firma to tylko naklejki?
W każdej wąskiej specjalizacji jest jakaś niewiadoma. Na początku drogi biznesowej to niewiadoma, dla wszystkich pracowników i samej firmy, ale gdy ją już poznasz, stanie się ogromną siłą, choć nadal niewiadomą dla twojej konkurencji. To bardzo znaczna przewaga rynkowa, która pozwoli twojej firmie wyróżnić się w tłumie podobnych firm. Wraz z rozwojem biznesu zagłębiasz się coraz bardziej w swoją niszę i zwiększasz tę różnicę.
Masz pytania dotyczące sposobów wykonania naszych produktów? Poznaj najlepsze praktyki wykonania etykiet na roli, naklejek drukowanych na arkuszach, czy efektownych oznakowań produktów. Napisz do mnie lub zadzwoń!
Współpracując z nami możesz liczyć na fachowe doradztwo. Podpowiemy sprawdzone rozwiązania i sprawnie przeprowadzimy Cię przez cały proces zamówienia.
ZAPYTAJ O WYCENĘ DRUKU NAKLEJEK
Z czego mogą być wykonane oznakowania samoprzylepne?
Gdy mówimy o przyczepności oznakowań na pierwszy plan wysuwa się zwykle klej, który z założenia jest niezbędnym elementem każdego produktu, niezależnie od materiału z jakiego jest wykonany. To od rodzaju kleju, siły jego adhezji zależy, czy oznakowanie utrzyma się na podłożu. Nie zawsze jednak konieczność trwałej przyczepności jest niezbędna. W niektórych sytuacjach liczy się możliwość łatwego usunięcia detalu po aplikacji. O tym też decyduje nie tylko klej ale materiał, z którego wykonany jest nasz samoprzylepny produkt.
Materiał bazowy to jednak podstawa. To nośnik, na którym umieszczamy przekaz. Sposób tego umieszczania to czasem nadruk, innym razem aplikacja za pomocą dodatkowej warstwy folii, może być grawer, tłoczenie. Możliwości jest wiele. Z czego jednak da się wykonać popularną naklejkę?
Papier jako materiał do druku etykiet
Papier jest powszechnym materiałem gdy mówimy o przekazie w komunikacji międzyludzkiej. Począwszy od czasów Gutenberga wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że druk na papierze jest podstawowym nośnikiem informacji. Podobnie jest w temacie oznakowań. Popularne etykiety i naklejki papierowe sprawdzają się “od zawsze” i już nie tylko na prostych i tanich produktach. Stosują je dostawcy nabywanych przez nas produktów, którzy chcą się wyróżnić unikalnością, naturalnością przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych efektów wizualnych. Etykiety papierowe to bardzo popularny dziś rodzaj oznakowań samoprzylepnych.
Folia samoprzylepna bazą do naklejek
Wykonane z folii naklejki i etykiety są bardzo powszechne. Pomimo zwrócenia się ku materiałom naturalnym w ofercie dostawców folii są produkty pochodzące z recyklingu. Używanie tych materiałów w obiegu zamkniętym jest rozwiązaniem na przedłużenia żywotności materiałów trwalszych od papieru bez konieczności produkcji pierwotnej.
Folia służy też do zabezpieczania i utrwalania wydruku etykiet papierowych. Laminaty foliowe pełnią ważna funkcję w branży oznakowań samoprzylepnych. Są niezbędną ochroną druku i wpływają na trwałość oznakowaniowych produktów.
Metal - czy zrobię z niego oznakowania?
Oznakowania metalowe są efektowną formą znakowania produktów. Można je wykonać w postaci niewielkich detali, które przyciągają wzrok odbiorców przekazu. Jest nim zwykle nazwa firmy umieszczona w metalowym detalu z zachowaniem grafiki ustalonego logotypu. Wykorzystanie klejów nanoszonych sitodrukiem na podłoże emblematu, lub użycie błon klejowych pozwala przekształcić efektowny metalowy element reklamowy w oznakowanie samoprzylepne. Tak przygotowany logotyp umieszcza się na końcowym etapie produkcji urządzeń, mebli, lub innych sprzętów, aby oznaczyć je za pomocą marki producenta i nadać im tym samym dodatkową wartość.
Niewielkie oznakowanie w postaci emblematów chromowanych, stalowych, czy aluminiowych wieńczy dzieło producenta produktu i pozwala na rozpoznanie go i wyróżnia na rynku. Nadanie marki za pomocą oznakowań samoprzylepnych podnosi rangę produktu i pozwala klientom na przynależność do grona jego nabywców.
Drewno - naturalny surowiec do wielu realizacji reklamowych
Drewno jest surowcem doskonałym. W rękach stolarza pozwala się dowolnie kształtować. Z pewną zazdrością przyglądam się czasem w mediach społecznościowych efektom pracy mistrzów stolarskich, producentów mebli, schodów, czy artystów rzeźbiarzy. Ja niestety tak nie umiem. Choć nie mamy oznakowań drewnianych w naszym portfolio, wiem że mogą być one też w ten sposób wykonane. Dodanie do takich produktów nośnika w postaci kleju pozwala zaliczyć ten rodzaj oznakowań do grona samoprzylepnych.
Podsumowanie
Jak widzisz oznakowania samoprzylepne to nie tylko popularne naklejki i etykiety, które z resztą wszyscy bardzo lubimy. Nasza specjalizacja w ich produkcji nie jest też ograniczeniem. Dzięki działalności prowadzonej w wąskiej niszy, która w rzeczywistości jest bardzo głęboka i mamy okazję do rozwijania się i kreatywnego tworzenia nowych produktów.
Specjalizacja w produkcji oznakowań samoprzylepnych to okazja do zdobywania nowych umiejętności i wspierania klientów w rozwoju ich marek. Druk naklejek to fascynująca nisza w poligrafii, która daje nam nie tylko możliwość tworzenia unikalnych produktów, ale także rozwijania się jako projektanci graficzni i eksperci w dziedzinie druku.
Dzięki różnorodności materiałów, technologii i rynków docelowych, druk naklejek i oznakowań samoprzylepnych jest fascynującą przygodą biznesową, która pozwala nam spełnić kreatywne ambicje i współpracować z zaangażowanymi klientami. To wspólna przygoda, do której Cię zapraszam jeśli tylko w swoim biznesie masz potrzebę profesjonalnego znakowania produktów.
Zapraszam do kontaktu, jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat.
Krzysztof Łukomski
- menedżer druku naklejek
- tel. +48 604 59 26 25
- e-mail: k.lukomski@akebi.pl
Nie znalazłeś swojego produktu? Brak opcji do wyboru w sklepie? Robimy też indywidualne wyceny!
Wyślij zapytanie o wycenę druku naklejek!
Zapytaj doradcę o szczegóły naszej oferty lub możliwości produkcyjne:
tel. +48 604 41 47 46
Przeczytaj także inne artykuły:
- Naklejki bezklejowe - innowacyjny sposób promocji
- Poligrafia dziś i jutro: trendy i wyzwania w branży druku etykiet
- Promowanie biur podróży i miejsc kempingu za pomocą naklejek
- Zamawianie etykiet na roli - na co zwrócić uwagę?
- Jak usunąć naklejki z mebli?
- Budowanie marki za pomocą oznakowań produktów