Producent
Cena netto
-
od
do
Wykorzystywanie wizytówek w biznesie w czasach rozwijającej się w ogromnym tempie sprzedaży internetowej na pierwszy rzut oka wydaje się być dość archaiczne. Znany wszystkim kartonik z imieniem i nazwiskiem kojarzy się głównie ze sprzedażą bezpośrednią i osobistym kontaktem przedstawicieli handlowych z reprezentantami ich klientów.
Dziś w czasach social mediów wszyscy mamy szansę być bardziej lub mniej znani. Mamy możliwość być zapamiętani przez naszych klientów dzięki naszej aktywności w sieci. Pomimo tego nadal jest jeszcze wiele branż i zawodów, które nie zapomniały o starej, dobrej wizytówce. Co więcej, nie zamierzają zapominać i traktują wizytówkę jako podstawową formę przekazania swojego kontaktu.
200,00 zł
Kto dziś wykorzystuje wizytówki?
Wspomnieni przedstawiciele handlowi i sprzedawcy, bezpośrednio kontaktujący się ze swoimi odbiorcami bardzo chętnie nadal korzystają z wizytówek. Są oni w nie zaopatrzeni przez swoje firmy i stosują jako podstawowe narzędzie pracy. Pierwsze spotkanie z klientem zazwyczaj rozpoczyna się od przestawienia się. Potwierdzeniem tego jest przekazanie małego kartonika z imieniem i nazwiskiem oraz podstawowymi danymi kontaktowymi.
Podobnie działają doradcy i konsultanci biznesowi, którzy traktują wizytówki jako podstawowe i niezbędne narzędzie nawiązania i utrzymania kontaktu ze swoimi klientami. Podobnej formy prezentacji wymagają też spotkania na wysokim szczeblu zarządczym w firmach, czy negocjacje, gdzie mały papierowy atrybut jest formą profesjonalnie wyrażonej identyfikacji.
Wizytówki nadal są doskonałą sposobem przedstawienia się i uwiarygodnienia na spotkaniach biznesowych oraz podczas networkingu. Nawiązywanie kontaktu w biznesie wymaga przypieczętowania i potwierdzenia i uzewnętrznienia. Takie są ogólnie przyjęte zasady i odstąpienie od nich w tych sytuacjach traktowane jak jako brak profesjonalizmu.
Wizytówki w erze e-commerce
Wykorzystanie wizytówek stało się popularne również w sprzedaży online. Sklepy internetowe dodają firmowe wizytówki do przesyłki z zakupionym produktem nie tylko aby promować swoją markę. Ten niewielki kartonik traktują często jako kupon rabatowy na kolejne zakupy zachęcając klientów do kolejnej aktywności na ich stronie. Takie działania marketingowe są jednym z wielu, które wzbudzają potrzeby klientów i wskazują miejsce gdzie mogą je oni zaspokoić.
Wizytówka w e-sklepie może też być wykorzystywana do personalizowania dostawy. Za jej pomocą przedstawiają się klientowi pracownicy firmy, którzy osobiście zapakowali dla niego towar. W ten sposób e-commerce często traktowany przez klientów nieosobowo zamienia się w realne miejsce pracy określonych osób zaangażowanych w zaspokojenie potrzeb odbiorcy. Dzięki takim działaniom klient e-sklepu czuje się obsłużony bardziej indywidualnie, co wzbudza u niego zaufanie i zachęca do ponownych zakupów w tym miejscu.
Można z tego wywnioskować, że wizytówki nadal pozostaną wygodnym i wdzięcznym sposobem prezentacji nie tylko w środowisku biznesowym, ale też w internetowej sprzedaży detalicznej. Czy dziś spotkamy je w takiej samej formie, jak znaliśmy je dotąd?
Forma wizytówki
Choć wizytówki zmieniły dziś nieco swoje oblicze nadal są niezawodne. Do standardowych wymiarów 90x50 mm doszły inne, czasem nieco zbliżone do tych typowych, nieraz zupełnie odmienne od ogólnie przyjętego formatu. Wyróżnić właściciela wizytówki mogą niespotykane kształty i formaty małej karty biznesowej. Od wydawałoby się prostego kształtu kwadratu, który wcale nie kojarzy się z wizytówką, do bardziej zaawansowanych w produkcji, które dają ciekawe i niepowtarzalne efekty.
Jedno jest pewne: forma wizytówki powinna być dobrana odpowiednio do branży.
Proste cechują doradców, konsultantów, przedstawicieli firm z branży finansowej, czy ubezpieczeniowej. Branże kreatywne, takie jak agencje reklamowe mogą sobie pozwolić na bardziej fantazyjnie efekty. W małych biznesach opartych o manufakturę, szczególnie tą nawiązującą do sztuki ludowej, folkloru popularne jest wycinanie nietypowych kształtów, zdobienia, czy użycie naturalnych materiałów do produkcji, jak: drewno, czy skóra.
Własna inwencja jest mile widziana i dowolna. To co kiedyś było standardem w biznesie dziś nieco spowszechniało a chęć wyróżnienia się i możliwości produkcyjne zachęcają do eksperymentowania z tą prostą i podstawową formą przekazu. Ważne aby kontakt był czytelny, a przede wszystkim aktualny.
Aktualność danych na wizytówce
Przekazanie wizytówki z nieaktualnymi danymi jest nieprofesjonalne i biznesowo nieskuteczne, szczególnie gdy liczymy na szybki kontakt ze strony naszego klienta. Nieaktualny e-mail, czy strona WWW podane w danych kontaktowych są grosze niż niewłaściwie dobrany do rodzaju branży typ wizytówki.
Sposoby wykonania wizytówek:
Zwykle wizytówki wykonane są jako niewielki kartonik z tektury o określonej grubości, przy czym może ona być różna. Najczęściej jest to około 300-350 g/m2, ale może dochodzić nawet do 1250 g/m2. Ta opcja wynika z technologii łączenia warstw tektury w różnym kolorze. Uzyskuje się wtedy ciekawy efekt multilayer, czyli wersję wielowarstwową z dodatkowym kolorem widocznym na krawędzi kartonika.
Specyfikacja podstawowych wizytówek jest następująca:
- materiał to zwykle karton dwustronnie powlekany 350 g/m2 lub karton barwiony w masie,
- zadruk może być jednostronny, lub dwustronny,
- dodatkowy kolor do CMYK-a. postaci: gold, silver lub biały,
- możliwość laminowania: w połysku, w macie, lub laminatem soft touch,
- możliwość tłoczenia lub dziurkowania.
Wizytówki ze zdjęciem, czy bez?
Nie jest już nowością wykorzystywanie na wizytówkach zdjęcia ich właściciela. Dzięki social mediom przyzwyczailiśmy się do ujawnienia swojego wizerunku z różnorodny sposób od zdjęć do filmów, które tworzymy w sieci. Ujawnienie naszego wizerunku stało się dziś na tyle powszechne, że jest wręcz niezbędne w biznesowym świecie. Nasza twarz przedstawiona na wizytówce potwierdza wiarygodność, ułatwia nawiązanie kontaktu i pomaga w budowaniu marki osobistej eksperta w swojej branży.
Użycie zdjęcia na wizytówce już nikogo nie dziwi, a wręcz jest niezbędnym jej elementem. Dzięki temu mały kartonik z danymi adresowymi i nazwiskiem zyskał dodatkowy atut. Dzięki wizytówce ze zdjęciem nie zapomnimy tak łatwo jej właściciela, a sama wizytówka staje się fizycznym, wydrukowanym i uchwytnym przedłużeniem profilu, który możemy znaleźć w social mediach.
Perspektywy dla wizytówek w biznesie
Wizytówki w świecie biznesowym są nadal i mają się dobrze. Pomimo pojawienia się bardziej aktywnych i ogólnie dostępnych form kontaktu, jakimi są profile w social mediach, nie tylko nie zaginęły, ale stały się ich niezbędnym uzupełnieniem. Są elementem budowania widoczności ich właściciela, popularności wśród odbiorców jego przekazu, co zachęca do interakcji z nami i nawiązywania biznesowych relacji.
Wizytówki będą istnieć dopóki będą działać firmy produkcyjne, handlowe, czy usługowe. Będą nadal wykorzystywane niezależnie, czy w ramach bezpośrednich kontaktów, czy w sferze internetowej. Niewielkim kosztem produkcji pomagają one firmom w ich rozwoju. To naprawdę się opłaca.
Zapraszam do współpracy!
Krzysztof Łukomski
- menedżer druku i właściciel firmy
- tel. +48 604 59 26 25
- e-mail: k.lukomski@akebi.pl
Nie znalazłeś swojego produktu? Brak opcji do wyboru? Robimy też indywidualne wyceny!
Wyślij zapytanie o wycenę druku naszych produktów
Zapytaj doradcę o szczegóły naszej oferty lub możliwości produkcyjne: